آفتاب

جزئیات جدید مرگ بنیتا | صدای ناشناسی که قاتل بنیتا را لو داد | چرا پلیس بنیتا را زنده پیدا نکرد؟

جزئیات جدید مرگ بنیتا | صدای ناشناسی که قاتل بنیتا را لو داد | چرا پلیس بنیتا را زنده پیدا نکرد؟

جزئیات جدید مرگ بنیتا توسط پلیس اعلام شد. زمانی که هنوز سرنخی از قاتل بنیتا به دست نیامده بود، یک صدای ناشناس با پلیس تماس گرفت و قاتل را لو داد... پلیس اما دیر بنیتا را پیدا کرد؛ هفت روز پس از سرقت، هفت روز پس از مرگ بنیتا... رئیس پلیس آگاهی درباره این هفت روز توضیح می دهد، این که «چرا از دوربین‌های سطح شهر سرنخی به دست نیامد؟»

بیشتر بخوانید: ناگفته های ماجرای بنیتا | ازدواج موقت قاتل!

بیشتر ببینید: بازسازی صحنه جرم ؛ فیلم عصبانیت پدر بنیتا
بیشتر ببینید: فیلم بازسازی صحنه جرم و گفته های خانواده بنیتا به قاتل

ایران نوشت: با اعلام خبر ربوده شدن دختر 8 ماهه و سرقت خودرو، کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بلافاصله وارد عمل شدند. 

درنخستین گام دوربین‌های مداربسته اطراف خانه پدر بنیتا مورد بازبینی قرار گرفت و دو مظنون در این پرونده بازداشت شدند. اما آنها بی‌گناه شناخته شدند. در این میان مرد ناشناسی با پلیس تماس گرفت و بدون آنکه خودش را معرفی کند، اطلاعاتی از سارقان اصلی خودرو در اختیارتیم پلیس قرار داد.

همزمان با ادامه تحقیقات، کارآگاهان موفق به شناسایی متهمان شدند و در عملیاتی ویژه، ساعت 12 ظهر سه‌شنبه گذشته مهدی بازداشت شد. مرد جوان پس از بازداشت همدستش را معرفی کرد و گفت محمد مردی است که جلوی موهایش را رنگ کرده است. با شناسایی هویت متهم اصلی پرونده کارآگاهان راهی پیشوای ورامین شده و مرد جوان را ساعت 10 شب سه‌شنبه و هنگامی که سعی داشت خود را جای شخص دیگری معرفی کند دستگیر کردند. متهم ابتدا منکر سرقت خودرو بود اما زمانی که با مدارک پلیسی روبه‌رو شد لب به اعتراف گشود و محل رها شدن خودرو را فاش کرد. بدین ترتیب مأموران راهی محل شده و ساعت 11 شب خودرو را پیدا کردند. 

با گشودن در خودرو، آنها با جسد بنیتای 8 ماهه مواجه شدند. سپس جسد برای مشخص شدن علت اصلی و زمان مرگ به پزشکی قانونی انتقال یافت. اما تحقیقات اولیه کارشناسان پزشکی قانونی حکایت از آن دارد که دخترک 2 تا 3 ساعت پس از رها کردن خودرو تسلیم مرگ شده است.

پلیس با تمام توان وارد میدان شد
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران حاضر درمحل حادثه گفت: «جنایتی اتفاق افتاده و خودرویی به همراه طفل معصومی از این محل ربوده شد و متأسفانه این طفل 8 ماهه جان خود را از دست داد. نه تنها تهران بلکه کل ایران هم متأثر شدند. پلیس آنچه در توان داشت برای پیدا کردن خودرو و این کودک گذاشت ولی با توجه به مسیری که طی کرده بودند و خودرو رها شده بود سرنخ‌های لازم را در دست نداشتیم. در ابتدا تیم‌هایی تشکیل شدند و افراد سارق و قاتل را دستگیر کردند و سپس محلی که خودرو رها شده بود کشف و مشخص شد این طفل معصوم جان خود را از دست داده است.

سردار محمدیان گفت: دادستانی تهران و پاکدشت دستورات اکید را برای پیگیری این پرونده در اسرع وقت صادرکرده و امروز جمعه نیز بازسازی صحنه جرم برگزار شد تا شنبه پرونده به دادستانی و سپس به دادگاه برود. از مردم هم تشکر می‌کنیم. چرا که هر خبر و صحنه مشکوکی را بلافاصله به پلیس اطلاع می‌دهند.مردم باید بدانند دراغلب استان‌های کشور درباره ماجرای «بنیتا»ی 8 ماهه اطلاع‌رسانی لازم شده بود. تا درصورت مشاهده سرنخی ما را درجریان قراردهند اما افسوس که سرنخ مهمی به دست نیامد. 

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اینکه پیگیری‌های پلیس از ابتدای این حادثه آغاز و چندین مأموریت نیز دراین باره صورت گرفت، گفت: با اقدامات پیچیده و پلیسی سه‌شنبه هفته گذشته محدوده حضور متهمان را پیدا کردیم و البته فردی نیز خبری همراه با اسم کوچک متهمی اعلام کرده بود و همزمان با دستگیری سارقان اقدامات لازم برای پیدا کردن کودک انجام شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه «چرا ازطریق دوربین‌های سطح شهر سرنخی به دست نیامد» گفت: اگر از دوربین‌ها سرنخی به دست می‌آوردیم به‌طورقطع زودتر به هدف می‌رسیدیم. ضمن اینکه همکارانم به‌طورشبانه روزی در مرکز مستقر بودند تا سرنخی به دست بیاورند. اما به دلیل اینکه خودرو مسیر کوتاهی را خارج از محدوده شهری و کنترل سرعت طی کرده بوده و یک ساعت و نیم بعد رها شده بود. به همین خاطربیش از 35 سرفصل کاری را هر روز برای پیدا کردن این کودک پیگیری می‌کردیم.
کد N1741262

وبگردی